نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان تهران از ارسال پرونده ۱۶ زن متهم امینتی به دادگاه خبر داد

7-جولای-2018

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: دادستان تهران از ارسال پرونده ۱۶ زن متهم به عضویت در گروه داعش به دادگاه خبر داد و ادعا کرد “در یک پرونده شانزده زن که به سوریه رفته و برخی در عملیات مسلحانه شرکت داشته، آموزش‌های نظامی دیده و یا در خدمت اعضای داعش بودند دستگیر شدند این زنان و هم‌چنین شانزده مرد از اعضای داعش که در ایران دستگیر شدند، هر دو پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است”.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان تهران در خصوص اجرای حکم اعدام ۸ تن از متهمان به عضویت در گروه داعش و حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت الله خمینی و ابهام‌های مطرح پیرامون چگونگی دستگیری این افراد به رغم کشته شدن متهمینی که به مجلس شورای اسلامی حمله نمودند، اظهار داشت: “حمله به مجلس شورای اسلامی سال قبل در تهران رخ داد و تعدادی از اعضای داعش در صحنه کشته شدند، اما این تمام قضیه نبود بلکه تمامی افراد مرتبط با عملیات حمله به مجلس در سراسر کشور دستگیر شدند و هشت محکومی که اعدام شدند، جزء افراد مرتبط با شبکه ترور بودند که با پیگیری‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات دستگیر گردیدند”.

دادستان تهران در خصوص دو پرونده دیگر مربوط به اعضای این گروه که در دادسرای تهران رسیدگی شده است، اظهار داشت: “در یک پرونده شانزده زن که به سوریه رفته و برخی در عملیات مسلحانه شرکت داشته، آموزش‌های نظامی دیده و یا در خدمت اعضای گروهک داعش بودند دستگیر شدند. این زنان و هم‌چنین شانزده مرد از اعضای داعش که در ایران دستگیر شدند،که هر دو پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است”.

گفتنی است که امروز، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که حکم اعدام ۸ نفر از متهمان به عضویت در گروه داعش و حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره خمینی اجرا شد.

از روند بازداشت، بازجویی، شرایط نگهداری و دسترسی متهمان به حقوق اولیه اطلاعی در دست نیست.

برچسب ها:

زندانیان