نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادستان تهران: برای ۲ ورزشکار زن پرونده تشکیل شده است

2-اکتبر-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: صبح امروز جعفری دولت‌آبادی در جلسه با مسئولین اجرایی با بیان اینکه برای دو ورزشکار زن در زمینه پروش اندام به دلیل حضور در مسابقات غیر رسمی با پوشش نامناسب، پرونده تشکیل شده است، درخواست کرد نظارت بر واحدهای صنفی و بازرسی از مراکز برند مربوط به پوشاک را در اولویت قرار داده و از تمام مراکز عرضه برند از جهت داشتن مجوز و نوع عرضه لباس‌ها بازرسی صورت گیرد.

به گزارش دادسرای عمومی و انقلاب تهران، چهارمین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ «آسیب‌های اجتماعی با موضوع عفاف و حجاب» به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار شد.

در این جلسه که فرمانده پلیس تهران، جانشین فرمانده پلیس اخلاقی ناجا، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آسیب‌ها و چند تن معاونان دادسرای تهران حضور داشتند، جعفری دولت‌آبادی عدم واکنش نسبت به برخی«رفتارهای ناشایست» از جمله حضور دو زن در مسابقات غیررسمی ورزشی خارجی با پوشش نامناسب و خلاف موازین را مورد انتقاد قرارداد و از تشکیل پرونده در این خصوص برای دو نفر زن مذکور خبر داد.

وی موضوع کارگروه را بررسی برندها که کالاهای خود را تحت عنوان برند محصولات خارجی به فروش می‌رسانند اعلام و اظهار کرد: “تا تاریخ ۳۱ شهریور سال جاری تعداد ۴۱۰ مرکز استفاده از عناوین و برندهای خارجی شناسایی شده که اغلب فاقد مجوز لازم هستند؛ ۳۳۷ واحد به دلیل عدم ارائه مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌ربط اخطاریه دریافت داشته و تعداد ۳۱۲ مرکز فاقد مجوز می‌باشند”.

سرهنگ موسویان رییس پلیس اماکن ناجا، تمرکز بر روی مراکز عمده تولید و پوشاک و خانه‌های مد را از دو جنبه شامل نظارت بر نوع تولیداتی که در حال حاضر تولید و عرضه می‌شود و همچنین نظارت بر کارهایی که قرار است در آینده تولید و عرضه شود، ضروری خواند و به یکی از معاونان دادسرا مأموریت داد تا ضمن برگزاری جلساتی با مدیران مراکز تولید پوشاک، خانه‌های مد و مسوولان مرتبط با این موضوع از جمله نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها و نمایندگان پلیس و اصناف، چگونگی تولید و عرضه لباس‌های غیرمتعارف بررسی شود.

وی با تاکید بر ضرورت محدود شدن اقدامات سلبی توسط پلیس در حد ضرورت و محدود به واحدهای صنفی که اقدامات خلاف قانون انجام می‌دهند، از پلیس و نهادهای مرتبط خواست در مورد واحدها و مراکزی که لباس‌های غیرمتعارف تولید نموده و سرچشمه‌ی جریان این‌گونه اقدامات می‌باشند، اقدامات پیشگیرانه اعمال گردد.

جعفری از وزارت صنعت و معدن خواست با همکاری اتحادیه‌ها و پلیس نظارت بر واحدهای صنفی و بازرسی از مراکز برند مربوط به پوشاک را در اولویت قرار داده و از تمام مراکز عرضه برند از جهت داشتن مجوز و نوع عرضه لباس‌ها بازرسی صورت گیرد.

برچسب ها:

زندانیان