نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادگاه تجدید نظر؛ تایید حکم حبس شهناز اکملی

30-سپتامبر-2019

گروه خبری: زنان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: حکم بدوی صادر شده علیه شهناز اکملى، مادر مصطفى کریم بیگى، از جان باختگان عاشوراى ٨٨، در دادگاه تجدیدنظر بدون حضور او و وکیل، عینا تأیید شد.
مریم کریم بیگی دختر خانم اکملی با تایید این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت:« حکم مادرم در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شد ، این حکم در حالی تایید شد که پرونده قتل برادرم در همان دادسرای اوین که پرونده مادرم تشکیل شد خاک میخورد ، انتظار زیادی نیست که قاتل مصطفی زندان باشد نه مادرم به جرم دادخواهی»
طبق حکم بدوی که از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ماشالله احمدزاده برای خانم اکملی صادر شده بود ایشان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ممنوع الخروجی و دو سال ممنوعیت و عضوبت در فضای مجازی و دسته جات سیاسی محکوم شدند.
بعد از گذشت دو سال و اعتراض خانم اکملی به این حکم دادگاه تجدید نظر بدون برگزاری جلسه رسیدگی حکم صادر شده را عینا تایید و قابل اجرا اعلام کرد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر تایید شده است.
لازم به یادآوری است که بعد از انتصاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه برگزاری دادگاه تجدید نظر با حضور متهمین لغو شده و دادگاههای تجدید نظر در غیاب متهمان احکام را بررسی و حکم را صادرمی کنند.

 

 

 

 

برچسب ها:

زندانیان