نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دادگاه عیسی سحرخیز روز یکشنبه برگزار می شود

10-ژوئن-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: محمود علیزاده طباطبایی وکیل عیسی سحرخیز خبر داد که جلسه دادگاه آقای سحرخیز فردا یکشنبه ۲۱ خردادماه در شعبه‌ی ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ استان تهران برگزار می‌شود. این وکیل دادگستری همچنین درباره ی محمدعلی طاهری بنیان گذار موسسه عرفان حلقه ی کیهانی گفت که برای آخرین دفاع آقای طاهری قرار شد که بعد از ماه رمضان جلسه‌ی دادگاه برگزار شود. وی همچنین در مورد پرونده شکایت مهدی هاشمی، دیگر موکل خود از نشریه ی «رمز عبور» نیز تاکید کرد جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز، محمود علیزاده طباطبایی گفت: “شعبه‌ی ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ استان تهران به پرونده‌ی اتهام توهین به رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌کند”.

گفتنی است که عیسی سحرخیز، روزنامه نگار سرشناس ایرانی یک روز پس از آزادی از زندان به حکم دادگاه کارکنان دولت به اتهام توهین به “محمود احمدی نژاد” رئیس جمهور سابق و “آملی لاریجانی”، رئیس قوه قضاییه به یکسال حبس محکوم شد.

علیزاده طباطبایی همچنین درباره ی پرونده‌ی محمدعلی طاهری گفت: “برای آخرین دفاع محمدعلی طاهری قرار شد که بعد از ماه رمضان جلسه‌ی دادگاه برگزار شود”.

پیشتر محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری گفت که پرونده محمدعلی طاهری بنیان گذار موسسه عرفان حلقه ی کیهانی بعد از نقض حکم در دیوان عالی کشور به شعبه ۲۶۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است.

محمدعلی طاهری بنیانگذار فرادرمانی و عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محکومیت آقای طاهری در بهمن ماه ۹۴ به پایان رسید و در تیرماه ۹۵ از کلیه اتهامات انتسابی تبرئه شد و قرار منع تعقیب قضایی برای اورصادر گردید با این‌حال با اصرار بازجویان قرارگاه ثاراله سپاه، بیش از یک سال است که در بازداشت غیرقانونی به سر می برد.

با پایان روزهای اداری سال و پس از آن آغاز تعطیلات نوروزی وضعیت این زندانی عقیدتی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

آقای علیزاده که وکیل مهدی هاشمی نیز هست، درباره ی پرونده‌ی شکایت موکل خود از نشریه‌ی «رمز عبور» گفت: “جلسه‌ی رسیدگی به این پرونده در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد”.

زندانیان