نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دانشجویان در مقابل حراست دانشگاه پیام‌نور مریوان اعتصاب کردند

26-نوامبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: دانشجویان پیام‌نور مریوان در اعتراض به محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی حراست دانشگاه دست به اعتصاب زدند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از صبح امروز، پنجم آذرماه شمار قابل توجهی دانشجوی پیام‌نور مریوان در مقابل درب حراست دانشگاه (پایگاه مقاوت بسیج) تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

یکی از اعتصاب‌کنندگان دانشگاه پیام‌نور مریوان با تأیید تجمع اعتراضی صبح امروز به خبرنگار کُردپا گفت: از حدود یک سال قبل برای نشریه‌ی دانشجویی “روژمان” (خاطره‌ی روزانه) مجوز صادر گردیده اما مانع از انتشار حتی یک شماره از آن هستند.

 

این دانشجوی کُرد می‌افزاید: حراست دانشگاه پیام‌نور مجوز هیچگونه همایش، نشست و تجمعی را نمی‌دهد و هرگونه فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی عملاً در دانشگاه با مانع جدی روبرو است.

وی همچنین از عدم خدمات‌رسانی در دانشگاه پیام‌نور مریوان خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان از نبود سالن ورزشی و سلف سرویس و مشکلات ناشی از آن رنج می‌برند.

 

گفته می‌شود این اعتصاب با شرکت بیش از ١٠٠ دانشجوی پیام‌نور برپا شد و مسئولان دانشگاه اعم رئیس و کادر حراست و کارمندان در آن حضور یافتند و به مطالبات دانشجویان گوش فرا دادند.

 

دانشجویان معترض در مریوان هشدار دادند که در صورت عدم رسیدگی به مطالبات برحق آنان و بی‌توجهی به تجمع امروز، اعتصاب خود را تا حصول خواست‌هایشان ادامه خواهند داد.

زندانیان