نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دو سال حضور در نماز جمعه محکوم شد

29-آگوست-2018

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم درخصوص آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشت شده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته، از محکومیت یک دانشجو در سمنان به حضور در نماز جمعه به مدت دو سال و محکومیت یک دانشجوی دیگر در بندرعباس به حبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر فراهانی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته دولت در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، به آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی اعتراضات دی ماه سال گذشته دانشگاههای علوم پزشکی کشور پرداخت.

آقای فراهانی درخصوص آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه گفت: “حدود ۱۴ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در اعتراضات دی ماه سال گذشته بازداشت شدند که برای دو نفر از این دانشجویان محکومیت صادر شد که یکی از این دانشجویان که البته حکم آن را من ندیده‌ام، دانشجویی از سمنان است که محکوم شده به مدت دو سال یک هفته در میان در نماز جمعه شرکت کند و یک دانشجوی دیگر نیز از بندرعباس محکوم به حبس شده که هنوز حکم این دانشجو به دست من نرسیده است”.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ “پرونده ۶ نفر از دانشجویان فوق مختومه اعلام شده و این دانشجویان تبرئه شدند و برای ۶ نفر دیگر نیز هنوز پرونده‌ای در دادگاه مطرح نشده است”.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: “من پرونده‌های دانشجویان وقایع اخیر را ندیده‌ام و نمی‌توانم در مورد آنها قضاوت کنم. مسئولان قضایی عنوان می‌کنند پرونده‌های برخی از دانشجویان بازداشتی به دلیل ارتباط با عناصر ضد انقلاب و غیره سنگین است و پرونده های ساده‌ای نیست اما به طور کلی نمی‌توانیم در مورد این پرونده‌ها قضاوت کنیم”.

برچسب ها:

زندانیان