نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دانش‌آموز مصدوم شده در انفجار مین درگذشت

20-مارس-2015

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: محمدهادی ملکیان یکی از دانش‌آموزان ایلامی که در انفجار مین به شدت مجروح شده و پای خود را از دست داده بود، درگذشت.

به گزارش ایسنا؛ «محمدهادی ملکیان» دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان کوچ‌رو امیرآباد که در انفجار مین مصدوم شده بود، امروز جمعه ۲۹ اسفند پس از چند عمل جراحی و قطع دوباره پای چپ سرانجام درگذشت.

بعد از انفجار مین در ایلام و زخمی شدن ۵ دانش‌آموز و انتقال تعدادی از آن‌ها به بیمارستان طالقانی اهواز، گلبانو پورعباس- مسئول بخش آی‌سی‌یو بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز ۱۳ اسفند در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود هر چند وضعیت تنفسی محمدهادی بیمار تخت یک، خیلی بهتر شده اما هنوز در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، البته کاملا هوشیار است در حالی که وقتی به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد، هوشیار نبود و به دستگاه تنفس وصل بود، که خوشبختانه بهتر شده است.

بزرگ‌زاده رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز در آخرین اظهارنظر خود درباره وضعیت محمدهادی که پای چپش قطع شده بود گفته بود: چندین نوبت مشاوره ارتوپدی برای تعیین وضعیت پای سمت راست این مصدوم انجام شد که به دلیل شکستگی و له‌شدگی در این ناحیه، از قبل احتمال می‌رفت که از ناحیه پای راست نیز دچار قطع عضو شود.

وی تصریح کرد: با این شرایط وضعیت وی با حساسیت بالایی مورد بررسی قرار گرفت و در روزهای آینده تکلیف پای راست محمدهادی مشخص می‌شود.

اما در ‌‌نهایت امروز ۲۹ اسفندماه محمدهادی ملکیان درگذشت.

زندانیان