نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مدعی شد: «اعدام زیر ۱۸ سال نداریم!»

4-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد اعدام زیر ۱۸ سال نداریم بلکه مجرمان حکم اعدام می گیرند و تا زمان رسیدن به بلوغ عقلی، حکمی اجرا نمی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مهمان شب گذشته (چهارشنبه) گفتگوی ویژه خبری شد و گفت: “۹۰ درصد اعدام هایی که در کشور اتفاق می افتد، به علت جرایم مربوط به قوانین مواد مخدر است”.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: “اعدام زیر ۱۸ سال نداریم بلکه مجرمان حکم اعدام می گیرند و تا زمان رسیدن به بلوغ عقلی، حکمی اجرا نمی شود”.

لاریجانی تاکید کرد: “قوه قضائیه در اشاعه منطق عفو و گذشت ۴۰ تا ۴۵ درصد موفق بوده اما باید در نظر هم بگیریم که حکم قصاص، از احکام الهی است”.

وی در مورد مذاکره با اروپاییان توضیح داد: “در این مجموعه مذاکرات که توسط افراد کارکشته دیپلماسی انجام خواهد شد و ما هر نوع کمکی را که نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد”.

لاریجانی ادامه داد: “در گفت و گوی تعاملی با اروپایی ها درباره حقوق بشر ترکیبی از مسئولان قضایی، حقوقدانان و سیاستمداران علاقمند به حوزه حقوقی شرکت خواهند کرد”.

وی بیان کرد: “سیستم قضایی کشورما همواره آماج بیشترین حملات حقوق بشر غربی است”.

لاریجانی تصریح کرد: “۹۰ درصد اعدام هایی که در کشور اتفاق می افتد، به علت جرایم مربوط به قوانین مواد مخدر است”.

وی در ادامه بیان کرد: “علت زیاد بودن اعدام ها، با دقت بررسی می شود تا از  این موارد در صورت امکان کاسته شوند”.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: “معتقدیم در اسناد سازمان ملل متحد باید جایی برای اصول اسلامی باز شود”.

وی در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی در مورد گزارشگران ویژه سازمان ملل نیز نظر داد: “احمد شهید ناموفق ترین انتخاب در بحث حقوق بشر درباره ما است. ما سمت احمد شهید را قبول نداشته ایم و فرد جدید منتخب سازمان ملل را هم  با این عنوان، قبول نداریم”.

زندانیان