نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دختر “مصطفی عزیزی” از نهادهای بین‌المللی خواست از پدرش حمایت کنند

10-ژوئن-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دختر مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده پیشین رادیو و تلویزیون دولتی ایران که در ایران به زندان محکوم شده است، از نهادهای بین‌المللی خواست از پدرش حمایت کنند.

به گزارش صدای آمریکا، پرستو عزیزی، ضمن تایید محکومیت پدرش به ۸ سال زندان، اتهامات این نویسنده را بر اساس اعلام دستگاه قضایی ایران، “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در فضای مجازی و توهین به رهبری” عنوان کرد.

به گفته او، ظاهرا منظور از طرح اتهام فعالیت در فضای مجازی علیه پدرش، فعالیت در فیسبوک بوده است.

مصطفی عزیزی، بهمن سال گذشته و پس از ۵ سال اقامت در کانادا به ایران بازگشت و پس از مدت کوتاهی بازداشت شد، روز دوشنبه هجدهم خرداد اعلام شد که او به تحمل ۸ سال زندان محکوم شده است.

خانم عزیزی درباره وضعیت جسمی پدر خود در زندان گفت که او از هنگام بازداشت خود در بهمن ماه سال گذشته کف زندان خوابیده و به همین دلیل به رماتیسم مبتلا شده است، او با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی مصطفی عزیزی گفت که پدرش به آسم، دیابت و اگزما مبتلا بوده است.

پرستو عزیزی در ادامه افزود: “از سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای حقوق بشر و به ویژه دولت کانادا خواست که از پدرش حمایت کنند.”

مصطفی عزیزی، نویسنده مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مسابقه “دانش و هوش” و سریال “مسافر” است.

برچسب ها:

زندانیان