نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

درخواست تمدید مرخصی استعلاجی اسد الله اسدی

7-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: اسدالله اسدی پزشک و زندانی سیاسی آذربایجانی تقاضای تمدید مرخصی استعلاجی نموده است.

 

به گزارش اویان نیوز، اسدالله اسدی پزشک و زندانی سیاسی آذربایجانی بعلت طولانی شدن دوره درمان درخواست تمدید مرخصی استعلاجی نموده است. وی برای اولین بار روز ۱آبان۹۲ به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

 

این پزشک۵۳ ساله آذربایجانی به دلیل فشارهای روانی و جسمانی که در طول مدت بازداشت از سوی بازجویان و ماموران امنیتی به وی اعمال گشته از ناراحتی عصبی، قلبی , گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می برد.

 

گفتنی است مسئولان قضایی با در خواست آزادی مشروط وی موافقت کرده اند.

 

این فعال آذربایجانی در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل وضعیت جسمانی و شرایط نگهداری خود را در طول مدت بازداشت توضیح داده بود.

 

پس از آزادی اسدالله اسدی از زندان اوین و حضور در روستای داغداغان – از توابع شهرستان ورزقان – با استقبال گسترده اهالی این روستا مواجه گردید.

 

اسدالله اسدی داغداغان روز ۲۳تیر۸۹ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد، وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.

 

این فعال آذربایجانی به اتهام همکاری با دول متخاصم ، و ظاهرا عضویت در حزب خلق مسلمان ، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم گردید.

 

این حبس در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.

 

اسدلله اسدی پزشک آذربایجانی در سال ۱۳۷۳ شمسی نیز به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده و از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردید.

 

این پزشک آذربایجانی سالیان سال ، در مناطق محروم روستاهای قره داغ هرهفته ، داوطلبانه با حضور در روستاهای منطقه قره داغ به ویزیت و مداوای بیماران به صورت رایگان می پرداخت.

 

اهالی منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه ی این پزشک ، با تهیه طوماری از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی هر چه سریعتر وی شده بودند.

برچسب ها:

زندانیان