نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

درخواست قصاص در ملاعام توسط اولیای دم برای متهم به قتل

28-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: روز گذشته جلسه دادگاه متهم به قتل سه عضو یک خانواده در محله گلابدره تهران برگزار شد. اولیای دم پرونده برای متهم درخواست قصاص در ملأعام را مطرح کردند اما هنوز هیچ حکمی ابلاغ نشده است.

به گزارش جوان آنلاین، روز گذشته جلسه دادگاه متهم به قتل سه عضو یک خانواده در محله گلابدره در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

ابتدای جلسه، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهم پرونده مرد۳۱ ساله‌ای به نام داریوش است که از زندان به جلسه دادگاه منتقل شده است. او بیستم اسفندماه سال ۹۳ به اتهام قتل سه عضو یک خانواده در گلابدره تهران تحت تعقیب قرار گرفت و ساعتی بعد از وقوع حادثه در محل بازداشت شد. آن روز ساکنان محل با شنیدن صدای مهیب انفجار از ساختمان ۹ واحدی همسایه از امدادگران و پلیس درخواست کمک کردند. همزمان با خاموش کردن آتش بود که اجساد زنی میانسال به نام حلیمه و نوه خردسالش، علیرضا در حالی که با ضربات چاقو کشته شده بودند، کشف شد. مأموران همچنین در بررسی بیشتر، جسد مینا، مادر علیرضا را در حالی که با سیم سشوار خفه شده بود، در آپارتمان دیگری کشف کردند. تحقیقات نشان داد که عامل حادثه بعد از قتل مینا به سراغ حلیمه و نوه‌اش رفته و پس از قتل، با بریدن شیلنگ گاز و انفجار خانه، محل را ترک کرده است. نماینده دادستان گفت: “همزمان با حضور بازپرس، کارآگاهان موفق شدند عامل حادثه را در میان تماشاچیان که در محل حاضر شده بود، شناسایی و بازداشت کنند. داریوش در تحقیقات اولیه گفت، از دوستان خانواده مقتول است که در جریان وسوسه‌ای شیطانی حادثه خونین را رقم زده است”.

نماینده دادستان داریوش را گناهکار شناخت و برای او درخواست صدور مجازات قانونی کرد. سپس اولیای دم یک به یک در جایگاه حاضر شدند و گفتند خواسته‌ای جز قصاص متهم در ملأعام ندارند.

هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شد و حکم این پرونده در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

زندانیان