نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

درخواست مجازات محاربه برای متهمان قتل‌های سریالی در گلستان

11-سپتامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رییس کل دادگستری گلستان گفت که پس از صدور کیفرخواست برای سه نفر از متهمان قتل سریالی ۱۳ شهروند در گلستان، قضات دادگاه اقدامات این مجرمان را از مصادیق محاربه تشخیص داده و پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند که باتوجه به نظر قضات دادگاه انقلاب مبنی بر محاربه نبودن این قتل‌ها، پرونده جهت تعیین تکلیف به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

به گزارش حمایت، هادی هاشمیان با اشاره به ادامه روند رسیدگی به پرونده قتل سریالی ۱۳ شهروند گلستانی، توضیح داد: “با توجه به اختلاف دادگاه کیفری و انقلاب در رسیدگی به پرونده و تعیین جرم متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد تا دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده را مشخص کند”.

هاشمیان تاکید کرد: “منتظر نظر دیوان عالی کشور هستیم؛ البته پس از ارسال پرونده به دادگستری استان، دادگاه به صورت فوق‌العاده به آن رسیدگی و حکم مجازات متهمان را صادر می‌کند”.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به دستگیری این افراد در قالب یک باند سرقت، گفت: “اعضای این باند به دنبال تشکیل پرونده قتل یک راننده پراید با شلیک گلوله، بهار پارسال در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان شناسایی شدند”.

به گفته وی، با بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان مشخص شد با این سلاح چند فقره سرقت و قتل‌های دیگر در شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی‌آباد، گنبدکاووس، خان‌ببین و دلند رخ داده است؛ به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد. همچنین ادامه همدستان وی نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

زندانیان