نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

در سایه عدم رسیدگی پزشکی؛ مرگ یک زندانی در زندان زاهدان

28-سپتامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: روز جاری یک زندانی محبوس در زندان زاهدان در اثر بیماری و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز جمعه مورخ ۶ مهرماه ۱۳۹۷ یک زندانی بیمار محبوس در زندان زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی عبدالنبی سارسی (ثارثی)، ۵۲ ساله، اهل افغانستان، از بند ۴ زندان زاهدان اعلام شده است.

بک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “عبدالنبی سارسی به اتهامات مالی به مدت ۲ سال بدون حکم و بلاتکلیف در زندان زاهدان در حال تحمل حبس بود. وی به بیماری دیابت مبتلا بود و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی امروز جان خود را از دست داد. روز گذشته وی را به بهداری زندان منتقل کردند و علیرغم اینکه بهداری زندان گفته بود به دلیل وخامت حال در بهداری کاری از دستمان برنمی‌آید و باید به بیمارستان اعزام شود مسئولین زندان از اعزام وی جلوگیری کردند. از لحظه مرگ این زندانی هیچ یک از مسئولین به این بند مراجعه نکرده‌اند”.

در این زندان، زندانیان از حداقل زیرساخت‌های یک زندان محروم هستند و گزارش‌های متعددی از فوت زندانیان در سایه‌ی عدم رسیدگی پزشکی در این زندان منتشر شده است.

با احتساب مرگ این زندانی، طی سال جاری دست‌کم ۵ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دلیل بیماری و عدم رسیدگی پزشکی ناشی از محدودیت‌های اعزام به بیمارستان خارج از زندان جان خود را از دست داده‌اند.

زندانیان