نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دستگیری دو تن از دانشجویان در جریان تجمع اعتراض آمیز صنفی در کوی دانشگاه تهران

23-اکتبر-2011

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: در جریان تحصن اعتراض آمیز صنفی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در شامگاه شنبه، دو تن از دانشجویان توسط حراست بازداشت شدند.

 

دانشجویان ساکن در خوابگاه تهران، شامگاه شنبه ۳۰ مهر ماه، در اعتراض به وضعیت نامناسب صنفی دانشگاه و کوی، در میدان اصلی خوابگاه تجمع کردند.

 

این گزارش تعداد دانشجویان را بین پانصد تا هفتصد نفر اعلام کرد، که ابتدا به کیفیت پایین غذا، افزایش بی سابقه نرخ غذا و هزینه خوابگاه، سخت گیری بیش از حد به عدم اسکان دانشجویان سنواتی، سرعت بسیار پایین اینترنت، نامناسب بودن امکانات رفاهی و از همه مهمتر عدم پاسخگویی شفاف مسئولین دانشگاه اعتراض داشتند تا اینکه به خواندن سرودهای جنبش پرداختند.

 

به گزارش جرس این تجمع که از ساعت هشت و سی دقیقه آغاز شد، با دخالت مسئولین پر تعداد حراست دانشگاه پس از یک ساعت با وعده حضور مسئولین در کوی دانشگاه در روز یکشنبه با خواندن یار دبستانی پایان داده شد.

 

بنا به گزارش مذکور، ده ها تن از لباس شخصی ها و نیروهای حراست که وارد کوی شده بودند، اقدام به گرفتن کارت دانشجویی متحصنین و فیلمبرداری از آنان و درگیری های لفظی با دانشجویان کرده و شدیدا از گسترش تجمع و سیاسی شدن تحصن آنها ممانعت بعمل آوردند.

 

طبق آخرین گزارش ها، دو تن از دانشجویان دانشکدۀ فنی، به دلیل فیلمبرداری از تحصن و حضور ماموران، با ضرب و شتم توسط نیروی های حراست دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل شدند.

 

دانشجویان کوی اعلام کرده اند تا تحقق خواسته هایشان هر شب در میدان کوی دانشگاه تجمع خواهند کرد.

 

گفتنی است، هفته گذشته نیز، در ادامه اعتراض های صنفی دانشجویان سراسر کشور، نامه ای با امضای بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران به شورای صنفی این دانشگاه تقدیم گردید تا خواستار تغییر در وضعیت صنفی – رفاهی خود شوند.

زندانیان