نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دستگیری ۱۷۰ نفر در خلال اعتراضات کازرون

27-ژوئن-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رئیس دادگستری شهرستان کازرون، ضمن اینکه شمار کشته شدگان تجمعات اردیبهشت ماه کازرون را ۳ تن اعلام کرد، در خصوص بازداشت شدگان این تجمعات گفت که “حوادث اردیبهشت ۹۷ این شهرستان منجز به دستگیری ۱۷۰ نفر شد که از این تعداد ۱۵۴نفر با اخذ تامین آزاد شدند و پرونده ۱۶ نفر مابقی هم اینک در دست رسیدگی است”.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید ابراهیم موسوی، در این خصوص افزود: “شمار افرادی که در این حوادث فوت شدند سه نفر بود و در حال حاضر هیچ خانواده ای نیست که از وضعیت فرزندش بی اطلاع باشد”.

موضوع تفکیک ۲ بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان از کازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام کوه چنار که از آبان ۹۶ مطرح شد، اعتراض ها و تجمع هایی را در این شهرستان به دنبال داشت و این اعتراض ها روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۹۷ شدت گرفت که در نهایت منجر به کشته شدن سه نفر و دستگیری ۱۷۰ نفر شد.

وزارت کشور متعاقب این حوادث اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرد: “با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادهای مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است”.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس هم روز ۲۹ اردیبهشت ۹۷ بیان داشت: “کمیته مشترک تحقیق برای شناسایی عوامل حوادث کازرون که در پی تجمع های غیرقانونی رخ داده، تشکیل شده است”. به گفته وی در این تجمع ها ۴۸ نفر نیز مصدوم شدند.

رئیس دادگستری شهرستان کازرون در بخش دیگری از مطالب خود گفت: “ظرفیت قانونی زندان این شهرستان ۳۰۰ نفر است اما هم اکنون شمار زندانیان آن حدود سه برابر گنجایش این مکان است”.

زندانیان