نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دست کم ۷ زندانی شامل ۲ زن در رجایی شهر کرج اعدام شدند

3-می-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سحرگاه روز جاری، دست کم ۷ زندانی که عمدتا به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. در این بین، اجرای حکم قصاص مهدی بهلولی که در زمان نوجوانی مرتکب قتل شده بود برای چندمین بار به تعویق افتاد.

به گزارش هرانا، سپیده دم امروز، حکم اعدام دستکم ۷ زندانی شامل دو زن، عمدتا با اتهام قتل در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد.

علی مالکی، شایان شاد دل، آرش (محمود) بیات، علی جعفری و محمد جگرکی، به همراه دو زن با هویت نامعلوم زندانیانی هستند که امروز در این زندان به جوخه‌های دار سپرده شده‌اند.

از بین ۱۴ زندانی منتقل شده به سلول انفرادی، «مهدی بهلولی و مجید آقا رحیمی» ظرف روز گذشته و امروز به بندهای مربوط بازگشتند اما اطلاعی از سرنوشت « ولی خزایی، مازیار علایی بخش، مهدی رشیدیان، محرم عبدی و محمد باقر عظیمی» در دست نیست.

از میان اعدام شدگان، علی جگرگی یک مرتبه با همین پرونده بعد از تحمل ۴ سال حبس آزاد شده بود، اما پس از چند سال دوباره بازداشت و به زندان منتقل شده بود که پس از ۸ سال، حکم اعدام وی اجرا شد.

در بین زندانیانی که اجرای حکم آنان به تعویق افتاد، مهدی بهلولی در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشته و از حدود ۱۵ سال در زندان به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به آقای بهلولی در مورد وضعیت این زندانی گفته است: “مهدی چندین بار تاکنون برای اجرای حکم قصاص به سلول انفرادی منتقل شده بود، آخرین بار نیز همین هفته گذشته بود که حکمش اجرا نشد و دوباره به بند بازگردانده شد.”

این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: “مهدی مدتی قبل با تودیع وثیقه از زندان بیرون آمده بود اما یک ماه نشد و دوباره به زندان بازگردانده شد.”

زندانیان