نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی، فعال کارگری در کامیاران برای گذراندان دوره محکومیت به زندان منتقل شدند

29-دسامبر-2018

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی، فعال کارگری در شهر کامیاران استان کردستان برای گذراندان دوره محکومیت به زندان منتقل شدند.

به گزارش رادیو زمانه، این دو به همراه مهرداد صبوری، شاهو صادقی، آرام محمدی و امید احمدی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ به دلیل شرکت در مراسم روزجهانی کارگر در کامیاران به دست نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شدند.

دادگاه انقلاب کردستان واقع در سنندج بازداشت شدگان را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبلیغ به نفع کومله» به زندان محکوم کرد.

در جریان این پرونده مهرداد صبوری و امید احمدی هر یک به یکسال زندان، شاهو صادقی و آرام محمدی هر یک به سه ماه زندان و دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی به سه روز حبس تعزیری محکوم شدند.

آرام محمدی ۲۷ آذر ۱۳۹۷ از سوی نیروهای اطلاعات دستگیر و به زندان شهر کامیاران انتقال یافت، شاهو صادقی هم ۲۸ آذر ۱۳۹۷ جهت سپری کردن دوره محکومیت خود را به دادگاه معرفی کرد.

یک روز بعد، ۲۹ آذر، مهرداد صبوری و امید احمدی نیز همین کار را کردند. دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی در دادگاه بدوی به یکسال زندان محکوم شده بودند اما دادگاه تجدیدنظر دوره محکومیت آنان را کاهش داد.

زندانیان