نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ده‌ها تن از شاگردان محمد علی طاهری، در حمایت از او خودشان را تحویل اوین دادند

13-دسامبر-2016

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ده‌ها تن از شاگردان محمد علی طاهری صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه،در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی او، به زندان اوین مراجعه کرده و در حمایت از این زندانی عقیدتی، خواستار بازداشت خود شدند.

به گزارش خبرگزاری عرفان، معترضان که خود را عضو کمپین «یا آزادی یا مرگ» خوانده‌اند، با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعار «اگر اندیشیدن جرم است، ما هم مجرمیم» سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ (۱۳ دسامبر ۲۰۱۶)، به زندان اوین مراجعه کرده و مامورین امنیتی پس از ضبط گوشی‌های تلفن و ثبت مشخصات، آن‌ها را بازداشت کردند. آنها از مسولان این زندان خواستند که “به همان جرمی که محمد علی طاهری در زندان است، زندانی شوند.”

گفته شده “بازداشت‌شدگان کوچ اولین گروه از شاگردان محمد علی طاهری به زندان اوین، پس از بازداشت به زندان‌های زنان شهر ری (قرچک ورامین) و زندان بزرگ تهران (فشافویه) منتقل شده‌اند.”

گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است، “برخی از بازداشت‌شدگان پس از بازجویی در دادسرای اوین آزاد شده‌اند.”

ملیکا کاوندی، ابراهیم سلامت، وفا خسروانی، بهاره رادکیان‌پور، بهارک آذرنیا، علیرضا رشوندی، احترام هداوند، محسن باقری، الهه یاسی، مرضیه درودیان، سارا کاوندی، احسان حدادی، فاطمه حسین علی‌آبادی، علی عبدالمالکی، ناهید ربانی، رها داودیان، محمد آباریان، اکرم درویشی، امیرحسین میرخلیلی، فرناز علیزاده، مینا امیر معزی، سعیده گودرزی، امیر نصری، آمنه حمکت، مژده درخشان، حمید محمدی، علی ابراهیمی، رضا غنی، رقیه کرمی، زهرا شفیعی، بهار منصوری، نویده الماسی، زهرا سادات ابراهیمی و رویا ارباب ۳۴ نفر از اسامی کسانی هستند که تاکنون جهت تحویل خود به زندان اوین مراجعه کرده‌اند.

گفته شده از سرنوشت «علی ابراهیمی» یکی از بازداشت‌شدگان، اطلاعی در دست نیست و کماکان از وضعیت قطعی، سرنوشت احتمالی و شرایط نگهداری سایر بازداشت‌شدگان نیز اخباری منتشر نشده است.

معترضان با اعلام اینکه با کوچ گروهی به زندان اوین خواهان آزادی «محمد علی طاهری» و شاگردان در حبس او هستند، گفته‌اند: “شهادت می‌دهیم نه محمد علی طاهری و نه شاگردانش، هیچ عمل خلاف قانونی مرتکب نشده‌اند.”

متن کامل و تصویر نامه تحویلی شاگردان «محمد علی طاهری» به رییس زندان اوین در پی آمده است.

name-be-evin-erfanews

ریاست محترم زندان اوین؛

اینجانبان شاگردان محمد علی طاهری (امضاکنندگان ذیل نامه)، شهادت می‌دهیم نه محمد علی طاهری و نه شاگردانش، هیچ عمل خلاف قانونی مرتکب نشده‌اند. تنها جرمشان اقدام به درمان بیماری‌ها و ارتقای کیفی زندگی شخصی خود و اطرافیانشان، با استفاده از معنویات بوده است. تعدادی از شاگردان این مکتب بارها شهادتنامه‌های مکتوب خود را در خصوص نتایج مثبت اخذ شده از این مکتب عرفانی، به مراجع قانونی کشور به صورت حضوری و مکتوب ارسال نموده‌اند، اما با بی‌توجهی مسوولین و ضرب و شتم روبرو شده‌اند.

چرا ما شاگردان آقای طاهری به خاطر تسلیم شهادتنامه و یا ارسال نامه و یا تجمعات مسالمت‌آمیز باید ضرب و شتم شویم؟

ما از ظلم روا شده به این معلم بی‌گناه و شاگردانش و نشر اکاذیب در خصوص عرفان حلقه و مهم‌تر از همه از عدم پاسخ‌گویی مسوولین و سیستم قضایی کشور به ستوه آمده‌ایم و شهادت می‌دهیم:

– اگر درمان شدن جرم است، ما درمان شده‌ایم!

– اگر تفکر در باب خالق هستی و خالق جهان و تدبر در آیات قرآن کریم جرم است، ما تفکر کرده‌ایم.

– اگر مراجعه به مسوولین اغتشاش و اخلال در نظم عمومی است، ما مراجعه کرده‌ایم.

– اگر کمک به ترک اعتیاد جوانان، اگر مصالحه با تمامی اقشار جامعه و صلح با تمامی مسوولین جرم است، ما دارای همه این تفکرات هستیم.

ما آماده‌ایم تا اتهامات مرتبط با اندیشه‌های صالحانه فوق را بپذیریم.

ما نه فرقه‌ایم و نه اندیشه‌های فرقه‌گرایانه داریم. از اقشار مختلف جامعه‌ایم که تنها به دنبال ارتقای معنوی خود هستیم. حتی اگر محمد علی طاهری اندیشه‌های ناصواب داشته باشد، انتظار می‌رود کارشناسان بهداشت معنوی به جای نشر اکاذیب، به نقد محققانه بپردازند تا عموم مردم نیز بتوانند از این نقدها استفاده کنند. اما حرکت‌های قهری و نشر اکاذیب به جای نقد محققانه و تصمیم به کشتن محمد علی طاهری، ما را بیش از پیش به این نتیجه می‌رساند که آموزه‌های این معلم معنوی صحیح است.

از شما درخواست داریم به عنوان یک مسوول و به طریق اولی به عنوان یک مسلمان معتقد و متعهد، مقدمات اجرای عدالت و قطع شکنجه محمد علی طاهری و آزادی وی را فراهم کنید و یا اگر گمان می‌برید داشتن اندیشه صلح‌آمیز جرم است، ما را نیز به سزای اندیشه اسلامی و صلح‌طلبانه‌مان برسانید.

امیدواریم همگی مشمول عنایات حق شویم.

اسامی تعدادی از امضاکنندگان: الهه یاسی، سارا کاوندی، ملیکا کاوندی، ناهید ربانی، آمنه حمکت، امیرحسین میرخلیلی، علیرضا رشوندی، محمد آباریان، محسن باقری، بهار منصوری، حمید محمدی، علی عبدالمالکی، بهاره رادکیان پور، مینا امیر معزی، وفا خسروانی، زهرا سادات ابراهیمی، رضا غنی، رویا ارباب، زهرا شفیعی، نویده الماسی، فرناز علیزاده، امیر نصری، اکرم درویشی، احسان حدادی، ابراهیم سلامت، مژده درخشان، علی ابراهیمی، بهارک آذرنیا، فاطمه حسین علی آبادی، رقیه کرمی، احترام هداوند، سعیده  گودرزی، مرضیه درودیان و رها داودیان

evin0-erfanews evin1-erfanews evin2-erfanews evin3-erfanews evin4-erfanews evin5-erfanews evin6-erfanews evin7-erfanews evin8-erfanews evin9-erfanews evin10-erfanews evin11-erfanews

evin-erfanews-1 evin-erfanews-768x515

زندانیان