نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ده وانت کتاب‌ “مسئله‌دار” از سوی پلیس جمع آوری و ۳ نفر بازداشت شدند

27-می-2018

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پلیس تهران گزارش داد روز گذشته ۱۰ وانت کتاب را که “به شکل غیر قانونی منتشر و تکثیر شده بودند” توقیف و در همین رابطه ۳ نفر را بازداشت کرده است با این حال این نهاد انتظامی اقدام خود را در پاسخ به “اعتراضات امت حزب‌الله” دانست و تاکید کرد “در این بازرسی حدود ۲۰ هزار جلد کتاب غیرمجاز که بعضاً کتبی خاص سیاسی علیه حاکمیت بودند کشف و ضبط شد”.

به گزارش خبرگزاری فارس، “روز گذشته با همکاری و هماهنگی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران و پلیس کتاب‌های “مسئله‌دار و قاچاق” از سطح کتابفروشی‌ها جمع آوری شد. در این عملیات ۳ نفر متهم نیز دستگیر شدند.”

در حالی که این گزارش تلاش می کند اقدام پلیس را با هماهنگی و همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طرح کند و موضوع را به برخورد با کتابهایی ” که به شکل غیر قانونی منتشر و تکثیر شده بودند” محدود کند رئیس پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ زوایای دیگری از این موضوع را بازگو کرد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: “پیرو اعتراضات امت حزب‌الله، ناشران، مؤلفان و نویسندگان در خصوص عرضه کتاب‌های ضاله، غیرمجاز و خلاف موازین شرعی و قانونی در کتاب فروشی‌های محدوده انقلاب با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته توسط مأموران این پلیس چند نفر از عوامل اصلی و عمده تهیه و توزیع این کتاب‌ها شناسایی شدند”.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: “با هماهنگی شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه و اتحادیه ناشران در روز گذشته از انبارهای نگهداری کتاب‌های غیرمجاز همراه با کارشناسان اتحادیه بازدید به عمل آمد”.

این مقام ارشد پلیس تهران اعلام کرد: “در این بازرسی حدود ۲۰ هزار جلد کتاب غیرمجاز که بعضاً کتبی خاص سیاسی علیه حاکمیت بودند کشف و ضبط شد”.

فارس در قسمتی از گزارش خود ادعا کرد “روز گذشته در نهایت با ورود پلیس تهران کتاب‌های مسئله‌‌دار، آثاری که حاوی تطهیر پهلوی بوده و یا کتاب‌هایی که به شکل غیر قانونی و زیر زمینی منتشر شده بود و تحت عنوان قاچاق کتاب، افست و یا بدون مجوز معرفی می‌شود از سطح کتابفروشی‌های جمع شد.”

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: “در این عملیات ۳ نفر متهم نیز دستگیر شدند”.

زندانیان