نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دولت سوئد پیگیر وضعیت فعالین کارگری دربند و تحت تعقیب قضایی خواهد بود

23-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: وزارت خارجه سوئد در تاریخ سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۴ با ارسال نامه ای رسمی به “سازمان مرکزی کارگران سوئد” اعلام کرده است  که به طور جدی وضعیت فعالین کارگری دربند و یا تحت تعقیب قضایی در ایران- منجمله اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری- را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، وزارت خارجه سوئد در این نامه ی رسمی اطمینان داده است که اوضاع فعالین کارگری و پیگیری حقوق و آزادی های آنان را در دستور کار خود قرار داده و خواهد داد و در پایان از نامه ی اعتراضی این سازمان کارگری تشکر کرده و همچنین چند نمونه از مکاتبات فی مابین دولت و پارلمان سوئد در زمینه ی مسایل زندانیان و فعالین تحت تعقیب قضایی در ایران را برای این سازمان کارگری ارسال نموده است.

این تاییدیه رسمی وزارت خارجه سوئد که طی یک مکاتبه به سازمان مرکزی کارگران سوئد ارسال شده در پی ارسال نامه ی اعتراضی از سوی این سازمان کارگری به آن ارسال شده است. در روزهای اخیر یکی از واحد های “سازمان مرکزی کارگران سوئد (SAC)”  مطابق گزارشات منتشره توسط ” کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” نامه ای اعتراضی تهیه و تنظیم و ارسال کرده و طی این نامه ی اعتراضی از دولت و وزارت خارجه سوئد درخواست اکید پیگیری اوضاع فعالین کارگری و اعتراض به موج دستگیری و تعقیب قضایی آنان را کرده است.

همچنین این سازمان کارگری سوئدی نامه ای اعتراضی حاوی نام فعالین کارگری زندانی یا تحت تعقیب قضایی در ایران را برای مقامات ایران ارسال کرده و اکیدا خواستار پایان دادن به بازداشت و پیگیری قضایی فعالین کارگری در ایران شده است.

زندانیان