نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دولت هویت کاربران اینترنتی را شناسایی می کند

7-دسامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت با اجرای آئین نامه ای که در سال ٨٨ متوقف شد از این پس کاربران ایرانی در فضای اینترنت شناسنامه دار می شوند تا کسی بدون هویت مشخص از اینترنت استفاده نکند.

محمود واعظی وزیر دولت روحانی در باره تدارک فنی پروژه شنود و تجسس کاربران اینترنتی گفت : آئین‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات و اسناد دولتی که در سال ٨٨ به تصویب رسیده اما مسدود شده بود اکنون توسط دولت تدبیر و امید به جریان افتاده و تکالیف دستگاه‌ها علنی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این باره وزارت ارتباطات وظیفه تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک را بر عهده دارد و امیدواریم در سال ۹۴ دولت الکترونیک در قالب شبکه ملی اطلاعات اجرا شود.

واعظی ضمن اشاره به برخی شاخص های دسترسی آزاد به اطلاعات مثل افزایش «ضریب اینترنتی» تاکید کرد: در این راستا هویت‌بخشی به کاربران اینترنت و شناسایی استفاده‌کنندگان از این فضا در دستور کار است تا به این ترتیب تابلویی برای کاربر تعریف شود و هویت افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند نامعلوم نباشد. وی ادامه داد: در این باره همچنین علاوه بر اینترنت هویت سیم‌کارت‌ها باید مشخص باشد.

برچسب ها:

زندانیان