نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی بهایی علیرغم کامل نشدن دوره درمان، از بیمارستان به زندان بازگردانده شدند

10-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: دو زندانی بهایی بنا به دستور مقامات قضایی به زندان رجایی شهر بازگردانده شدند.

به گزارش جرس، دو زندانی سیاسی بدون تکمیل درمان٬ با نقض مقررات بیمارستان و بنا به دستور مقامات قضایی به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شدند.

عفیف نعیمی ۵۳ ساله٬ عضو هیات مدیره جامعه بهاییان ایران که همانند ۶ عضو دیگر هیات مدیره به ۲۰ سال حبس محکوم شده است، به رغم نظر کتبی پزشکان که وی را در معرض سنکوب قلبی و خطر مغزی تشخیص دادند٬ پس از نزدیک به ۹ ماه بستری بودن در مرکز قلب تهران به زندان بازگردانده شد.

این زندانی عقیدتی که بیش از ۶ سال از بازداشت وی میگذرد٬ دچار عارضه ی لخته شدن خون شده و ملزم به مصرف میزان دقیق و کنترل شدهای از داروهای رقت خون و وارفالین است.
بنا بر تشخیص پزشکان معالج در بیمارستانهای مرکز قلب و قلب «شهید رجایی» و نیز پزشکی قانونی استان تهران٬ وی در معرض خطر سنکوب تروماتیک قرار دارد و عدم تحمل کیفر از سوی کمیسیون عالی پزشکی قانونی کشور (زیر نظر قوه قضاییه) در مورد وی احراز شده است.
علاوه بر وی، امان الله مستقیم٬ ۶۴ ساله٬ از مدرسین دانشگاه بهاییان نیز که به ۵ سال حبس محکوم شده و به علت گرفتگی و پارگی عروق منتهی به قلب و خطر سکته قلبی مجدد چند ماه در مرکز قلب تهران٬ تحت مراقبت و کنترل داروهای مربوطه قرار داشت٬ به زندان برگردانده شد.

زندانیان