نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی در زندان قزوین اعدام شدند

15-مارس-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اجرای حکم اعدام یک زندانی با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر و یک زندانی با اتهام قتل در روز گذشته در زندان مرکزی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: “بر اساس آراء صادره صبح امروز حکم اعدام برای یکی از قاچاقچیان مواد مخدر و هم چنین یک قاتل به اتهام‌ قصاص نفس اجرا شد”.

وی افزود: “رضا ۳۱ ساله اهل رودسر به اتهام نگهداری ۴۰۰ گرم هروئین و ۸۹۰ گرم مواد روان گردان شیشه از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین و تایید شعبه سی و هشتم دیوان عالی کشور و موافقت ریاست معظم قوه قضاییه در محوطه زندان مرکزی قزوین به دار آویخته شد”.

دادستان قزوین بیان کرد: “همچنین اعدامی دیگر مهدی نام داشت که به اتهام قتل عمدی یکی از بستگانش به دلیل سوء ظن با اسلحه مرتکب قتل و سپس جسد مقتول را با بنزین به آتش کشیده بود”.

وی یادآور شد: “پس از طرح و تکمیل پرونده در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، پرونده با صدور کیفر خواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان ارسال و با صدور حکم قصاص نفس و تایید در شعبه بیست و چهارم دیوان عالی کشور و با استیذان از محضر ریاست محترم قوه قضاییه سحر گاه یوم جاری حکم اعدام در محوطه زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد”.

زندانیان