نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو زندانی در شهرهای ساوه و پیرانشهر از اعدام رهایی یافتند

30-ژانویه-2020

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی متهم به قتل در شهرهای ساوه و پیرانشهر ، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا، با رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم به اعدام در ساوه از مرگ نجات یافت.

روابط عمومی دادگستری شهرستان ساوه در این خصوص گفت: “این زندانی در شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوه از بابت اتهام قتل محکوم به اعدام شده و حکم صادره در شعبه چهل و سوم دیوان عالی کشور نیز تایید شده بود”.

وی افزود: “قرار بود که این حکم در سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۷ بهمن ماه ۹۸، در محوطه زندان ساوه اجرا شود اما با توجه به اینکه موضوع اخذ رضایت از اولیای دم در دستور کار شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندان ساوه قرار گرفته بود، نهایتا آن‌ها با تلاش‌های صورت گرفته از اعدام محکوم علیه گذشت کردند و متهم پرونده از مرگ نجات یافت”.

در گزارش دیگر از ایلنا، عبدالله آقایی، رئیس دادگستری پیرانشهر از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام با تلاش‌های دادستانی، واحد اجرای احکام کیفری و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پیرانشهر خبر داد و گفت: “پس از چهار سال از وقوع قتل، اولیا دم مقتول با حضور در شعبه اجرای احکام کیفری رضایت خود را اعلام کردند”.

وی افزود: “قتل مذکور در مهرماه سال ۱۳۹۴ و بر اثر یک درگیری لفظی در حوالی روستای جلدیان شهرستان پیرانشهر صورت گرفته بود و متهم به قتل از آن زمان در زندان به سر می‌برد که حسب تلاش‌های مکرر سرانجام خانواده پیرانشهری از اعدام این متهم گذشتند”.

زندانیان