نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو شهروند کرد اهل پیرانشهر و اشنویه به حبس‌های طولانی محکوم شدند

24-دسامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک شهروند اهل پیرانشهر از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ این شهر به ۱۵ سال حبس محکوم شد. همزمان یک شهروند اهل اشنویه نیز توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۴ سال حبس محکوم شد. اتهام این شهروندان «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، موسی محمودی، ۴۵ ساله از اهالی روستای گندویلا از توابع بخش مرکزی اشنویه از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “اتهام مطروحه موسه علیی محمودی همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام بوده است. او به حکم صادره اعتراض کرده و منتظر دادگاه تجدیدنظر است”.

موسی محمودی روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل شد.

او پس از نزدیک به یک ماه و با اتمام مراحل بازجویی، در روز یکشنبه ۲۵ شهریور با تودیع وثیقە‌ی ۵٠٠ میلیون تومانی تا هنگام صدور رای دادگاه به صورت موقت آزاد شده بود.

آن زمان وی تا هنگام درخواست وثیقه نتوانسته بود با خانواده‌‌اش ارتباط برقرار کند و‌ طی مراحل بازجویی هم از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌ است.

در خبری دیگر از پیرانشهر گزارش شده است که محمد ابراهیمی، ۵٠ ساله فرزند احمد از اهالی روستای کهنه‌لاجان از سوی شعبه‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری ٢ این شهر با اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در احزاب کرد مخالف نظام» به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

محمد ابراهیمی روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ ۹۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود‌.

او این مدت را در ارومیه و نقده تحت بازداشت و بازجویی به سر برده بود و هم‌اکنون در زندان نقده تحمل حبس می‌کند.

زندانیان