نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو متهم به قتل در تهران به اعدام محکوم شدند

8-نوامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو پسرخاله که در تلاش برای به‌دست آوردن یک مبایعه‌نامه مردی را روی پل عابر پیاده به قتل رسانده بودند، با رأی قضات دادگاه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش همشهری، این واقعه صبح روز هفتم مرداد‌ماه سال۹۱ روی پل عابر پیاده‌ای در نزدیکی سه‌راه تهرانپارس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یکی از متهمان مدتی قبل آپارتمانی را به مقتول فروخته و در قبال آن ۴۳میلیون تومان دریافت کرده بود اما نقشه کشید تا قرارداد را از چنگ خریدار بیرون بکشد. او نقشه شومی کشید و با خریدار در سه‌راه تهرانپارس قرار گذاشت.

وقتی آنها با یکدیگر رو در رو شدند، پسرخاله متهم طبق نقشه‌ای از پیش طراحی شده با چوب به سر خریدار ضربه‌ای زد و در ادامه مرد فروشنده نیز چند ضربه دیگر زد و خریدار جانش را از دست داد. با اینکه پسرخاله‌های قاتل تلاش کرده بودند هیچ ردی از خود به جا نگذارند اما دوربین‌های مداربسته بانکی که آن نزدیکی بود، جزئیات جنایت را ثبت کرده بود. به این ترتیب متهمان دستگیر شدند و جزئیات قتل خریدار آپارتمان را شرح دادند.

آنها چند روز قبل در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمود کیخا محاکمه شدند و گفتند نیت‌شان از حمله کردن به مقتول گرفتن قرارداد بود و قصد به قتل رساندن وی را نداشته‌اند. با این حال قضات دادگاه وارد شور شدند و به اتفاق آرا هر دوی آنها را مجرم تشخیص دادند و به قصاص محکوم کردند. درصورتی که این رأی در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شود، به‌زودی پسرخاله‌های محکوم به اعدام به دار آویخته خواهند شد.

برچسب ها:

زندانیان