نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو متهم در تهران به تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق در ملا عام محکوم شدند

21-می-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه روز جاری از صدور حکم ۱۴۸ ضربه شلاق در ملاعام برای دو متهم جرایم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری خود، با اعلام صدور حکم حسین هدایتی و مهدی موسوی نژاد از محکومیت این دو متهم به ۱۴۸ ضربه شلاق در ملا عام خبر داد.

اسماعیلی گفت: “حسین هدایتی فرزند علی اکبر به‌جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل نامشروع به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به‌نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد”.

بر اساس این گزارش، اتهامات حسن هدایتی، مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به‌موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به‌مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال، خیانت در امانت و پولشویی است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد سید مهدی موسوی نژاد متهم بعدی همین پرونده، ادامه داد: این فرد به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به تحمل ١۵ سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی و استرداد ٩٣٠ میلیارد ریال در حق بانک سرمایه و ٧۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

زندانیان