نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو هفته بی‌خبری از رضا و طاهر اکوانیان

27-آگوست-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: با گذشت دو هفته از بازداشت رضا و طاهر اکوانیان، هنوز نزدیکان این دو از سلامتی آن‌ها بی‌ خبر هستند.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، رضا و طاهر اکوانیان که در تجمع اعتراضی مقابل مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به سخنان توهین آمیز بزرگواری، نماینده کهگیلویه و بویر‌احمد، بازداشت شده بودند همچنان در بی‌ خبری و تحت فشار قرار دارند و و حتی وکیل نیز قادر به ملاقات با آنها نشده است.

 

یکی‌ از منابع نزدیک به این دو زندانی، از دخالت و تلاش این نماینده مجلس برای تغییر مسیر پرونده خبر داده است، بر این اساس قصد دارند تجمع مدنی و مسالمت آمیز مقابل مجلس را به صورت عملی‌ از پیش طراحی‌ شده مطرح کنند.

 

کمیته گزارشگران حقوق بشر پیش‌تر از تحت فشار بودن این دو نفر در زندان خبر داده بود.

 

رضا اکوانیان، نویسنده و فعال حقوق بشر، نخستین بار در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ نیز توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به اتهام «توهین به رییس جمهوری و رهبر در وبلاگ»، «شرکت در تجمعات اعتراضی تهران» ‌ و «ارتباط با بیگانگان از طریق ارسال اخبار و گزارشات» از طرف قاضی طهماسبی رئیس شعبه یکم دادگاه انقلاب یاسوج به یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

 

رضا اکوانیان، شاعر، داستان نویس و نویسنده وبلاگ «سالهای خوب سگی‌»، برای دومین بار حدود ساعت ۳ نیمه شب و در روز یکشنبه چهارم فروردیم ماه ۱۳۹۲ در پی‌ مراجعه ماموران امنیتی به محل سکونتش بازداشت و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی‌اش از جمله لپ‌تاپ، هارد اکسترنال، اسکنر، پرین‌تر، موبایل و دست نوشته‌هایش ضبط شده بودند. وی سرانجام پس از گذشت ۱۷ روز در تاریخ ۲۱ فروردین ماه به قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و گفتنی است که در دو هفته ابتدای بازداشت خانواده ایشان در بی‌ خبری مطلق از سلامتی‌ و محل نگهداری ایشان به سر می‌‌بردند.

زندانیان