نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دو هفته پس از آزادی؛ عادل گرجی مجددا بازداشت شد

22-سپتامبر-2019

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران روز جاری در پی حضور در دادسرای اوین مجددا بازداشت شد. بازداشت وی با افزایش قرار کفالت به قرار وثیقه صورت گرفته است. وی در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۱۰ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸ عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مجددا بازداشت شد.

وی که اخیرا برای جلسه آخرین دفاع به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود روز جاری در پی حضور در این شعبه با دستور بازپرش شاه حسینی با افزایش قرار کفالت به وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی مواجه و به دلیل عدم توانایی در تامین آن بازداشت شده است.

وی در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸ در پی اعتراض جمعی از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به دستور انتقال دانشگاه آنان از ساختمان میدان فلسطین به سوهانک، همزمان با دو دانشجوی دیگر به نام های علی غلامی و دانیال جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

عادل گرجی پیشتر نیز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان تجمع روز جهانی کارگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۵ روز با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان