نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دکتر اسدی در اولین روز اعتصاب غذای خشک، به انفرادی منتقل شد

2-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: دکتر اسدالله اسدى، پزشک ۵٣ ساله و زندانى سیاسى بند ٣۵٠ اوین، طى نامه اى به داستان عمومى و انقلاب، آغاز اعتصاب غذاى خشک خود را در اعتراض به ادامه بازداشت علیرغم اتمام مدت حکم، اعلام کرد.

 

به گزارش سودویند، به دنبال اعلام اعتصاب غذاى خشک توسط دکتر اسدالله اسدى در روز چهارشنبه ١١ دى ١٣۹٢، نامبرده ظهر همان روز به انفرادى ٢۴٠ منتقل شده است.

 

 

متن کامل نامه دکتر اسدالله اسدى، خطاب به دادستانی، که توسط کمپین صلح فعالان در تبعید منتشر شده، به شرح زیر است:

 

به: دادستان عمومى و انقلاب تهران، آقاى جعفرى دولت آبادى

 

از آنجایى که حکم حبس من در مورخه ١١آذر ١٣۹٢ به اتمام رسیده و تا به امروز آزاد نشده ام، و به علت مشکلات عدیده خانوادگى و عدم رسیدگى مسئولین مربوطه، از صبح روز چهارشنبه١١ دی ١٣۹٢، اعلام اعتصاب خشک کرده ام و از آنجایى که داروهاى قلبى، و نیز مصرف داروهاى اعصاب و روان، هرگونه اتفاقى از نظر جسمى و هر اتفاقى از نظر اعصاب و عواقب آن بر عهده داستان، معاون دادستان آقاى خدابخشى و مسئول اجراى احکام آقاى نصیرزاده میباشد.

 

و نیز هر اتفاقى از بابت این ناراحتى براى پدر ٨۵ ساله ام که عمل جراحى قلب انجام داده و نیز مادر ٨٠ ساله ام که دوبار سکته کرده، مسئولیت همه آنها با شماهاست.

 

گفتنى است پیشتر دکتراسدالله اسدى داغداغان، روز ۲۳ تیر ۸۹ از سوى ماموران امنیتى در تبریز بازداشت شد، وى پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهاى انفرادى اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادى بندهاى ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.

 

این پزشک ۵۳ ساله آذربایجانى به دلیل فشارهاى روانى و جسمانى که در طول مدت بازداشت از سوى بازجویان و ماموران امنیتى به وى اعمال گشته از ناراحتى عصبى، قلبى، گوارشى، دهان، دندان و ضعف بینایى و آرتروز گردن رنج مى برد.

 

این فعال آذربایجانى به اتهام همکارى با دول متخاصم، و ظاهرا عضویت در حزب خلق مسلمان، از سوى شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضى صلواتى، به ۱۰ سال حبس تعزیرى محکوم گردید.این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.

 

پیش از این نیز در سال ۱۳۷۳ شمسى، نامبرده به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان، از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردید.

 

نامبرده سالیان سال، داوطلبانه با حضور در روستاهاى منطقه قره داغ به ویزیت و مداواى بیماران به صورت رایگان مى پرداخت.

 

اهالى منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانه این پزشک، با تهیه طومارى از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادى هر چه سریعتر وى شده بودند.

 

حس قدردانى که سالها بعد نیز فراموش نشد و دکتر اسدى که پس از ۳ سال حبس براى اولین بار از زندان خارج شده بود، در میان استقبال اهالى داغداغان وارد روستاى داغداغان شد. ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۲ آبان ۹۲، وى با استقبال گرم دوستان در محله عباسى تبریز روبرو گشت.

 

ساعت ۱۱ ظهر همان روز، درمیان ازدحام اهالى قره داغ، بخصوص روستاى داغداغان به منزل شخصى خود در شهرک باغمیشه تبریز عزیمت نمود.

برچسب ها:

زندانیان