نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دیوان عالی کشور حکم محکومیت مصطفی عوض پور را نقض کرد

11-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: دیوان عالی کشور حکم محکومیت مصطفی عوض پور از فعالین مدنی آذربایجان را نقض کرد.

 

به گزارش اؤیرنجی سسی، مصطفی عوض پور در جریان جلسه هم اندیشی برای ارائه راهکارهایی برای نجات دریاچه اورمیه، روز دوم شهریور ماه ۹۰ به همراه ۲۸ تن دیگر در محله قوم تپه تبریز بازداشت شده بود. مصطفی عوض پورپس از محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، نهایتا به اتهام اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت به ۱ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

 

بر اساس این گزارش، حکم محکومیت محمود فضلی و مهدی نوری از دیگر متهمین این پرونده در دیوان عالی نقض و در شعبه ۴ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تبدیل به حکم برائت شده بود.

 

همچنین عزیز پورولی از فعالین سر شناس آذربایجان ، مهدی حمیدی شفیق و وحید شیخ بیگلو نیز از متهمین همین پرونده از سوی دیوان عالی نقض و تبدیل به حکم برائت شده بود که مهدی حمیدی شفیق و وحید شیخ بگلو روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه ۹۲ پس از تحمل به ترتیب ۳۰۶ روز و ۱۹۰ روز از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیدند.

 

لازم به یاد آوری است که احمد ریاضی مبارکی پس از تحمل شش ماه ۶ خرداد ماه با استفاده از آزادی مشروط ، حسن ارک پس از تحمل یک سال در ۱۷ شهریور ماه، عزیز پورولی پس از تحمل یک سال در ۱۹ شهریور ماه، و عبدالله صدوقی نیز پس از تحمل ۸ ماه در ۲۹ مهر ماه سال جاری با آزادی مشروط از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بودند.

زندانیان