نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رئیس دادگستری کرمان از کاهش حکم دو زندانی از اعدام به حبس ابد خبر داد

29-ژوئن-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس کل دادگستری استان کرمان از عفو ۲۵ نفر از محکومین استان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در کرمان خبر داد. آقای موحد اعلام داشت “با اعمال این عفو دو نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است”.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در تشریح این خبر اظهار داشت: “رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و هفته قوه قضائیه با  با پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات یک هزار و ۴۹نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند، که ۲۵ مورد از آنها مربوط به استان کرمان می باشد”.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام داشت: “با اعمال این عفو دو نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است” .

وی با اعلام اینکه با اعمال این عفو هشت نفر از زندان های استان آزاد شده اند، ابراز داشت: “پنج نفر از این کسانی که مورد عفو قرار گرفته اند زن و ۲۰ نفر دیگر مرد بوده اند”.

موحد عنوان کرد: “همچنین در عفو معیاری که به مناسبت میلاد حضرت زهرا و عید نوروز سال جاری از سوی رهبری ابلاغ شد، در مجموع یک هزار و ۱۵۶ نفر مشمول عفو در استان کرمان واقع شدند”.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ادامه داد: “از این تعداد ۱۴۷ نفر پس از اعمال عفو از زندان های استان آزاد و مابقی مشمول تخفیف یا تقلیل مجازات شده اند”.

زندانیان