نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

راحله احمدی و صبا کردافشاری با پایان دوره مرخصی به زندان بازگشتند

11-آوریل-2021

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس،  یکشنبه ۲۲ فروردین۱۴۰۰: روز جاری، شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ راحله احمدی و دخترش صبا کردافشاری با اتمام دوران مرخصی به زندان اوین و قرچک بازگشتند. راحله احمدی پیشتر در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۹ برای مرخصی استعلاجی با تودیع وثیقه  از زندان اوین به مرخصی استعلاجی اعزام شد و صبا کردافشاری  نیز در تاریخ ۱۴ فروردین ماه، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شده بود.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، راحله احمدی و صبا کردافشاری در پی عدم تمدید مرخصی روز جاری به زندان اوین و زندان قرچک بازگشتند. راحله احمدی به زندان اوین و صبا کردافشاری به زندان قرچک ورامین بازگشتند.

راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شده بود. خانم احمدی از بهمن‌ماه ۹۸ دوران محکومیت ۳۱ ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

بازگشت راحله احمدی به زندان در پی مخالفت مسئولان با درخواست تمدید مرخصی وی جهت درمان صورت گرفته است. خانم احمدی به دلیل پارگی دیسک نیازمند عمل جراحی و اسنراحت دو ماهه پس از عمل جراحی است.

همچنین صبا کردافشاری در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به مرخصی اعزام شده بود. او در خردادماه سال ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در شهریورماه همان سال به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری، ۷ سال و شش ماه از دوران محکومیت وی قابل اجرا است.

زندانیان