نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رد درخواست اعاده دادرسی و تایید حکم ۹ سال حبس اعضای شورای مرکزی تشکیلات ینی گاموح در دیوان عالی کشور

25-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: درخواست اعاده دادرسی تقدیمی از طرف وکلای زندانیان سیاسی آذربایجان آیت مهرعلی بیگلو؛ محمود فضلی، بهبود قلی زاده، لطیف حسنی و شهرام رادمهرکه در حال حاضر در زندان رجایی شهر کرج محبوس هستند،از طرف دیوان عالی کشور رد شد.

 

به گزارش هراز، درخواست اعاده دادرسی تقدیمی به دیوان عالی کشور بدون مطالبه پرونده اصلی از دادگستری تبریز رد شده و حکم صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز مبنی بر محکومیت اعضای یئنی گاموح به تحمل ۹ سال حبس تعزیری به قوت خود باقی است.

 

لازم به ذکر است این فعالین مدنی در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ توسط مامورین اطلاعاتی شهر تبریز دستگیر شدند و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند و در آنجا در سلول های انفرادی نگهداری شده مورد بازجویی قرار گرفتند و مدتی پس از اتمام بازجویی های طولانی به زندان تبریز منتقل شدند.

 

سپس در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، پورباقر قاضی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این فعالین مدنی آذربایجان را به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی، و تبلیغ علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

 

احکام صادره در دادگاه بدوی، با اعتراض وکلای پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی ایمانی حکم ۹ سال حبس هر یک از ۵ عضو شورای مرکزی تشکیلات ینی گاموح را تایید کرد.

 

این فعالان سیاسی با شروع اعتصاب غذا در اعتراض به حکم ناعادلانه صادره به دستور مقامات قضایی دادگستری تبریز و بدون برگزاری شورای انضباطی از تاریخ ۳ تیر ماه ۱۳۹۲ از زندان مرکزی تبریز به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده اند.

زندانیان