نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رد درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه؛ تداوم بازداشت پروین محمدی در زندان کچویی کرج

4-فوریه-2019

گروه خبری: زنان - کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران از تایید قرار بازداشت پروین محمدی از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ فردیس و عدم تبدیل آن به وثیقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، محمدعلی جداری فروغی، وکیل پروین محمدی گفت: امروز از شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ فردیس دادنامه‌ای ابلاغ شد که در آن ضمن بیان اتهامات موکل، عنوان شده که با توجه به نیابت اعطایی از معاونت محترم دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، قرار بازداشت موقت تایید شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تبدیل قرار بازداشت به وثیقه به نتیجه نرسید، ابراز امیدواری کرد که در پرونده‌های صنفی با توجه به ماهیت آنها، شرایط کیفری اعمال نشود و از فعالان صنفی حمایت شود.

این وکیل دادگستری روز یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه از از اعتراض به قرار بازداشت موکلش و ارجاع پرونده وی به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فردیس خبر داده و گفته بود: “امیدوارم رسیدگی به قرار بازداشت به نتیجه برسد و قرار بازداشت به وثیقه تبدیل شود. موکلم از میگرن شدید رنج می‌برد و این بیماری، تحمل حبس را برای او دشوار می‌سازد”.

لازم به یادآوری است که پروین محمدی، صبح روز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه، با قرار بازداشت یک ماهه، به زندان کچویی کرج منتقل شده بود. انتقال او به این زندان در حالی رخ داد که دادسرای فردیس کرج وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی که ساعت ۸ صبح برای آزادی وی آماده شده بود را نپذیرفت.

بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ بهمن‌ماه پس از بازداشت جعفر عظیم زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران، پروین محمدی نیز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

نیروهای انتظامی فردیس کرج همزمان با بازداشت پروین محمدی تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله لپ‌تاپ، گوشی موبایل و کتاب‌های وی را نیز ضبط کردند.

پروین محمدی، پیش‌تر نیز در آبان ماه سال ۹۴ به وزارت اطلاعات احضار شده بود.

زندانیان