نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رد درخواست تجدید وقت رسیدگى دادگاه پیمان عارف

17-نوامبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: روز چهارشنبه ۲۹ آبان پیمان عارف، فعال دانشجویی و عضو سازمان دانش آموختگان جبهە ملی ایران در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام محاکمه خواهد شد.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، این دادگاه ، مربوط به بازداشت وی در اردیبهشت سال ۹۲ می باشد که پیرو آن وی ابتدا توسط بازپرس سابق شعبه دو دادسرای اوین، به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی از طریق ۱۳ مورد که در گزارش وزارت اطلاعات آمده بود، تفهیم اتهام شد.

 

اتهاماتی که در در مهرماه سال جاری پس از طی دو مرحله دفاع آخر وی، توسط بازپرس علیرضا خورشیدی به تبلیغ علیه نظام تغییر کرد.این پرونده اخیرا به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده و او ساعت ۹ صبح روز ۲۹ آبان در این شعبه به ریاست قاضی مقیسه محاکمه خواهد شد.

 

طبق اظهارات پیمان عارف در صفحه فیس بوک خود، تقاضا برای تجدید وقت رسیدگى، جهت فرصت کافی برای تنظیم لایحه دفاعى، توسط قاضی مقیسه رد شده است. وی همچنین تا این لحظه طی روندی مغایر با ماده ۱۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری از مطالعه پرونده خود محروم شده است.

 

گفتنی است آقایان سید محمود علیزاده طباطبایی و مسعود اولیایی فرد و خانم گیتی پورفاضل سه تن از وکلای برجسته دادگستری در این پرونده، دفاع از آقای عارف را بر عهده خواهند داشت.

برچسب ها:

زندانیان