نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رسانه‌هایی که در بازتاب فساد «بزرگ‌نمایی» کنند مورد پیگرد قرار می‌گیرند

12-اکتبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دستور داد تا رسانه‌هایی را که نسبت به انعکاس فساد «بزرگ‌نمایی» ‌کنند تحت پیگیرد و تعقیب قرار دهد.

صادق ‌لاریجانی روز یکشنبه ۲۰ مهرماه با انتقاد از آن‌چه «بزرگ‌نمایی فساد توسط برخی رسانه‌ها» نامید، گفت: «در فضایی که ما امروز در آن قرار داریم برخی فکر می‌کنند که بزرگ‌نمایی فساد کار خوبی است. برخی رسانه‌ها داد از فساد می‌زنند و معلوم نیست چه می‌خواهند بگویند.»

رئیس قوه قضائیه ایران افزود: «این یک کار غیرمنصفانه است که پرونده هنوز در دادسرا است ولی روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌آیند اسم فردی را مطرح می‌کنند، چند وزیر را هم اضافه می‌کنند و بعد تیتر می‌زنند “ردپای چند وزیر در پرونده …”».

اشاره صادق لاریجانی به گفت‌وگوی چندی پیش سایت «فردا» با سه نماینده مجلس ایران به نام‌های منصور حقیقت‌پور، امیرعباس سلطانی و داود محمدی درباره پرونده بابک زنجانی، تاجر و سرمایه‌دار زندانی است که با عنوان «رد پای چند وزیر در پرونده بابک زنجانی» منتشر شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که این‌گونه اقدامات موجب ناامیدی مردم خواهد شد و حتی به امنیت ملی نیز مربوط می‌شود، افزود: «این واقعا تخلف است و من به دادستان تهران دستور دادم که تمامی این موارد را رصد کند و در آن‌چه که خلاف قانون است، متخلفان را از هر مرتبه‌ای که باشند احضار کند.»

صادق لاریجانی همچنین تأکید کرد که نمایندگان مجلس نیز حق ندارند در پرونده‌های قضایی دخالت کنند. وی گفت: «این یک اشتباه است که برخی دارند مرتکب می‌شوند. در شورای نگهبان نیز مکررا روی این موضوع بحث شده است. حتی در پرونده‌های مختومه نیز اگر جهات سری و امنیتی وجود داشته باشد حق ورود ندارند.»

در سال‌های اخیر چندین اختلاس و فساد مالی در رسانه‌های ایرانی فاش شد که در هر کدام از آن‌ها رد پای مسئولان دولتی و حکومتی وجود داشت.

برچسب ها:

زندانیان