نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام دو زندانی در زنجان

10-ژوئن-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی در زنجان که پیشتر از بابت اتهام قتل در دو پرونده جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، پس از گذشت ۹ و ۴ سال با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از نجات دو محکوم به اعدام خبر داد.

اسماعیل صادقی نیارکی گفت: “دو متهم که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند، پرونده‌های‌شان در دادگاه کیفری یک استان، رسیدگی و به اعدام محاکمه شدند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، متهمان پس از گذشت به ترتیب ۹ و ۴ سال حبس، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند”.

رئیس شورای قضایی استان در تشریح این دو پرونده، اظهار کرد: “یکی از متهمان با هویت ح. ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۰ در زنجان، جوانی را به قتل می‌رساند. همچنین متهم دیگر به هویت م. ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۴ در زنجان، جوانی را به قتل رساند که پس از آن متهمان با توجه به قرائن موجود، به قتل اعتراف و بازداشت و در نهایت حکم اعدام آن‌ها صادر می‌شود”.

وی اضافه کرد: “پس از صدور حکم اعدام متهمان در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیرین و معتمدان استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولین و در ماه رمضان امسال، تلاش این افراد نتیجه داد و اولیای دم متهمان را مورد عفو و بخشش قرار دادند”.

زندانیان