نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در استان خوزستان

15-مارس-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به قتل در استان خوزستان پس از گذشت ۸ سال با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پیش از ظهر امروز جمعه ۲۴ اسفندماه، نشستی جهت جلب رضایت و بخشش یک متهم به قتل توسط اولیای دم با حضور پاپی زاده نماینده مردم دزفول و جمعی از مسئولین و جامعه کارگری دزفول، بزرگان و ریش سفیدان و کدخدایان و طوایف معزز و معظم بختیاری و لرستانی پس از ۸ سال سرانجام جلسه صلح و سازش بین اولیای دم مقتول از ایل بختیاری طوایف بزرگ هیودی و  میرزاوند در مسجد الغدیر شهرستان دزفول برگزار شد.

از حدود ۸ سال پیش، مرحوم (روح‌الله شاحسینی) در یک نزاع ناخواسته توسط متهم به قتل کشته می‌شود و از همان زمان تاکنون نیز متهم به قتل در زندان اهواز با کابوس اعدام روی چوبه دار شب را به صبح می‌رساند.

اما سرانجام با قطعی شدن حکم اعدام و نزدیک شدن به زمان اجرای این حکم، بزرگان و ریش سفیدان وارد عمل شده و با حضور در منزل پدر مقتول خواستار گذشت و عفو وی شدند و نهایتاً پس از رایزنی‌های زیاد و خواهش بزرگان از پدر و برادر مقتول، سرانجام در واپسین روزهای سال ۹۷، اولیای دم متهم به قتل را مورد عفو و گذشت قرار داده و حکم اعدام که قرار بود در همین روزها اجرا شود را لغو کردند.

پدر، مادر و برادر مقتول و بستگان وی از اعدام این زندانی گذشتند تا با این امید که ۸ سال زندان، قاتل فرزندشان را متنبه کرده باشد فرصت دوباره‌ای برای زندگی به او بدهند

زندانیان