نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در زاهدان

27-می-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به قتل در زاهدان با رضایت اولیای دم، از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری میزان، بر اثر وقوع یک فقره درگیری لفظی منجر به قتل در ۱۳۹۴ و دستگیری متهم و اعتراف وی به قتل ولی دم شکایت خود را علیه متهم اعلام و اعدام وی را خواستار شدند.

دادگاه نیز با توجه به اقرار متهم، وی را به اعدام محکوم کرد. با توجه به تایید حکم اعدام، پرونده در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۷، به شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ارجاع تا اقدامات لازم برای جلب رضایت از شاکی انجام شود.

حمید رضا بندانی، در تشریح چگونگی ارتباط گیری اعضای شورای حل اختلاف با طرفین پرونده گفت: “پرونده در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۷، به شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ارجاع شهرستان زاهدان شد و اعضای شورای حل اختلاف سریعاً اقدام به برقراری تماس با طرفین پرونده برای ایجاد صلح و سازش کردند. اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ شهرستان زاهدان با استفاده از نفوذ بزرگان، ریش سفیدان اولین جلسه را در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۹۷ با حضور ریش سفیدان دو طایفه برگزار کردند”.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: “پس از برگزاری بیش از ۱۰ جلسه برای جلب رضایت از خانواده شاکی نهایتا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۸ و در ایام ماه رمضان خانواده مقتول از اعدام متهم گذشت کرده و تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای به سازش رسیدن طرفین پرونده به نتیجه رسید”.

زندانیان