نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در زنجان

1-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی در زنجان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری رکنا، امروز چهارشنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۸، رئیس کل دادگستری استان زنجان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام با جلب رضایت اولیا دم خبر داد.

اسماعیل صادقی نیارکی گفت: “برابر گزارش اداره آگاهی شهرستان خدابنده مبنی بر مشاهده یک دستگاه پیکان سواری مشکوک در جاده فرید آباد–سامان و بررسی خودرو متوجه وجود خون در صندلی می گردند که در نهایت در چند متری خودرو با جسد جوان ۲۸ ساله با هویت “ب.س” برخورد میکنند که پس از تحقیقات دقیق متوجه می‌شوند متهم “ح.د” با یک قبضه اسلحه کمری در شهرستان خدابنده مرتکب قتل شده است”.

رییس شورای قضایی استان در خصوص جزییات این پرونده افرود: “مقتول در سال ۱۳۸۷ با کلت کمری از ناحیه سر به قتل می‌رسد که پس از آن متهم با توجه به قرائن موجود به قتل اعتراف و بازداشت می‌شود. پس از تحمل ۱۱ سال حبس در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفته بود که نهایتا در محل اجرای حکم در زندان مرکزی زنجان با اخذ رضایت اولیای دم زندگی دوباره یافت”.

وی ادامه داد: “پس از صدور حکم اعدام متهم به قتل در شعبه یک کیفری استان و تایید از سوی شعبه ۱۱ دیوانعالی کشور، حکم در مورخه هشت مرداد ماه در مرحله اجرا بود که با تلاش و میانجیگری همکاران دادسرا حاضر در محل اجرای حکم اولیا دم از اعدام متهم گذشتند و این زندانی با ابراز ندامت و پشیمانی به آغوش گرم خانواده بازگشت”.

زندانیان