نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در زندان شیراز

27-فوریه-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی متهم به “قتل” در زندان شیراز با رضایت بی قید و شرط اولیای دم در پای چوبه دار، از مرگ رهایی یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسمی که شامگاه سه شنبه با حضور مسئولین و مردم شهرستان کازرون در مسجد الزهرا برگزار شد، خانواده اولیای دم یک زندانی متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

رئیس دادگستری کازرون در این مراسم گفت: “متهم به قتل در خرداد ماه ۹۲ جوان ۲۱ ساله به نام (ا-ن) را با چاقو به قتل رساند که این پرونده با حکم در خواست اعدام به مرکز ارسال و پس طی مراحل قضائی و تایید مقامات قضائی کشور حکم اعدام صادر و در زندان شیراز درحالی که طناب دار به گردن متهم به قتل انداخته شده بود خانواده اولیای دم طناب از گردن متهم به قتل بیرون آوردند و از اعدام نجات پیدا کرد”.

امام جمعه کازرون در این مراسم با قدردانی از خانواده نوراحمدی گنبدی (خانواده مقتول) گفت: “این مجلس علاوه بر تجلیل الگوسازی هم است”.

محمد خرسند با اشاره به اهمیت عفو در جامعه ادامه داد: “امروز نیاز به عفو داریم البته عفو تنها در قتل نیست باید در همه چیز اهل عفو و گذشت باشیم اگر عفو باشد دادگاه‌ها هم خلوت می‌شود”.

در پایان پدر مقتول بیان کرد: “این عفو بدون چشم داشتی و دریافتی با رضایت کامل انجام داده‌ام”.

زندانیان