نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در شهرستان آبدانان

13-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی در شهرستان آبدانان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا طهماسبی، رییس دادگستری آبدانان روز سه شنبه در آیین صلح و سازش این شهرستان اظهار کرد: “با وساطت و تلاش مجدانه و مستمر مصلحان و ریش سفیدان شهرستان آبدانان، حاج کرم الله رضایی ساکن روستای سیاه گاو آبدانان متهم به قتل ۲ فرزند و برادرزاده خود را بخشید و از اجرای حکم اعدام وی صرف نظر کرد”.

رئیس دادگستری آبدانان ضمن تقدیر از کلیه طوایف و مردم این شهرستان، سادات معظم و بخصوص طوایف بدره‌ای، زنگنه و پیرانی و اهالی روستای سیاه گاو تاکید کرد: “این حادثه رقت بار ۱۵ سال پیش در منطقه عشایری سیاه گاو به وقوع پیوست و در آن یک نفر از عشایر منطقه با استفاده از سلاح گرم سه نفر از بستگان خود را به قتل رسانده و متواری می‌شود که پس از پیگیری و تجسس نیروهای انتظامی و قضایی متهم به قتل دستگیر و محاکمه و به اعدام محکوم و رای صادره در دیوانعالی کشور تایید و آماده اجرا می‌شود”.

طهماسبی یادآور شد: “در آستانه اجرای حکم، متهم به قتل امروز با گذشت صاحبان دم مورد بخشش قرار گرفت و حیات دوباره ای بدست آورد و ۲ طایفه بیری و زنگنه بعد از ۱۵ سال دشمنی با یکدیگر هم آشتی کردند”.

زندانیان