نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمانشاه

9-جولای-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک محکوم به اعدام با گذشت ده سال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، مورخ ۱۷ تیرماه ۱۳۹۷، با تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و به همت رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه، پرونده قتل پس از ۱۰ سال با اخذ رضایت از اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

تجری با اعلام این خبر اظهار داشت: “درسال ۱۳۸۷ در یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه فردی مورد اصابت ضربات چاقوی دوستش قرار می گیرد و متاسفانه فوت می کند، این پرونده در سال ۱۳۸۹ جهت سازش به شعبه ویژه صلح و سازش قتل ارجاع که متاسفانه پس از تلاش‌های فراوان اعضای شعبه، سازش میسر نشد و پرونده در سال ۱۳۹۳ مختومه اعلام شد.

اما در سال ۹۷ با درخواست خانواده متهم و تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه، مجددا پرونده به شعبه ویژه صلح و سازش قتل ارجاع شد و شعبه تلاش برای سازش را از سر گرفت که خوشبختانه پس از تلاش‌های فراوان شعبه و رفت و آمد و تماس‌های مکرر با اولیای دم و ایراد سخنانی از معصومین پیرامون عفو و گذشت، تلاش و نصایح شعبه، موثر واقع شد و اولیای دم مقتول حاضر به گذشت شدند و در تیر ماه سال جاری با مراجعه به دفتر خانه رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند”.

زندانیان