نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام ۲ زندانی در استان کردستان

17-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی در استان کردستان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دو زندانی کردستانی که به اتهام ارتکاب قتل به اعدام محکوم شده بودند با گذشت اولیای دم از اعدام رها شدند.

در این گزارش آمده است: با حضور اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و با پیگیری‌های مستمر و شبانه روزی خیرین و ریش سفیدان استان کردستان و همچنین مددکاران مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان دو خانواده فداکار کردستانی با گذشت از خون فرزندانشان زندگی دوباره را به دو جوان کردستانی که به دلیل ارتکاب قتل در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم اعدام بودند اعطا و با این اقدام نیکوکارانه خود نشان دادند که کردستانی‌ها همچنان اسوه گذشت و فداکاری هستند.

جهانگیر که در شهر سنندج حضور یافته بود در مراسم تقدیر و تشکر از این دو خانواده‌ی فداکار کردستانی، گفت: “اقدام بسیار نیک و بزرگی که این دو خانواده با گذشت از اجرای حکم اعدام متهم به قتل عزیزانشان انجام دادند و رضای خدای خوبی‌ها را بر حس انتقام ترجیح دادند در حقیقت دادن «حق حیات» به آنان بود و قطعا این عمل نیک بسیار با ارزش و پسندیده است”.

زندانیان