نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام ۲ زندانی در خراسان شمالی

20-سپتامبر-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی گفت: “۲ نفر محکوم به اعدام در خراسان شمالی از تاریخ ۱۰ شهریورماه تاکنون با بخشش اولیای دم، از اعدام نفس رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی محمدی اظهار کرد: “این زندانی‌ها مربوط به حوزه قضایی راز و جرگلان و حوزه قضایی فاروج به اتهام قتل به ترتیب حدود ۵ و ۲ سال در زندان مرکزی بجنورد منتظر اجرای حکم اعدام بودند”.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی اضافه کرد: “با پیگیری دادستان، مددکاران زندان، معتمدین محلی، شورای حل اختلاف و اعضای کمیته صلح و سازش استان با حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده‌های مقتول از شکایت خود صرف‌نظر کردند و این دو نفر زندانی از اعدام رهایی یافتند”.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: “مددکاران اجتماعی زندان‌ها، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان با عمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در آینده نیز همچون همیشه باهدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه به شکل مؤثر به ارائه خدمت بپردازند تا زمینه آزادی دیگر زندانیان نیز فراهم شود”.

زندانیان