نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام ۲ زندانی در میاندوآب

18-آوریل-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دو زندانی متهم به قتل در شهرستان میاندوآب که پیشتر در دو پرونده جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش زرین خبر، رئیس دادگستری میاندوآب چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام با گذشت اولیای دم خبر داد.

عادل گل حسینی، با اعلام این خبر اظهار کرد: “این فرد محکوم به اعدام، با پیگیری‌های اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف میاندوآب از اعدام نجات یافت”.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه این پرونده مربوط به سه سال قبل و شهرستان تکاب بود، افزود: “با توجه به استقرار دادگاه کیفری شماره یک جنوب استان در میاندوآب، به این پرونده رسیدگی و رای صادر شد و قرار بود در چند روز آینده اجرا شود که متهم با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت”.

وی هم چنین از اعلام رضایت اولیای دم در یک پرونده دیگر نیز خبر داد و گفت: “فرد دیگری که سال گذشته در میاندوآب مرتکب قتل شده بود، با رایزنی شورای حل اختلاف و  رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت”.

گل حسینی تصریح کرد: “اعضای شوراهای حل اختلاف این حوزه با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه‌های متعدد صلحی و همچنین حضور در منازل اولیای دم، توانستند رضایت اولیای دم پرونده قتل را جلب کنند”.

وی اظهار کرد: “در پنج سال گذشته، تعداد ۱۴ فقره پرونده قتل با میانجی گری و وساطت اعضای شوراهای حل اختلاف و جلب رضایت از اولیای دم منجر به رهایی محکومان از اعدام شده است”.

زندانیان