نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

روزنامه آسمان رفع توقیف شد

17-نوامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وکیل مدیرمسوول روزنامه «آسمان» گفت، شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران، دستور رفع توقیف این روزنامه را صادر کرده و بزودی «آسمان» انتشار مجدد خود را از سر می‌گیرد.

«جمال خندان کوچکی» روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: هرچند عباس بزرگمهر مدیرمسوول روزنامه «آسمان» در انتشار گزارش مورد شکایت مدعی العموم در این پرونده هیچ نقشی نداشته و بخش فنی روزنامه بدون توجه به نظریه وی و سهواً نسخه اصلاح نشده گزارش مورد نظر را برای انتشار به چاپخانه ارسال کرده، اما به هرحال، هیات منصفه مطبوعات او را مجرم تشخیص داد و مستحق تخفیف در مجازات نیز ندانست.

وی ادامه داد: دادگاه مطبوعات نیز مدیرمسوول روزنامه را به پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد، البته این حکم قطعی نبوده و در دیوانعالی کشور قابل اعتراض است.

خندان در پاسخ به این سووال که با توجه به عدم قطعیت حکم صادره، چگونه دادگاه

روز شنبه دستور رفع توقیف «آسمان» را داده، گفت: حکم صادره از سوی دادگاه مطبوعات مبتنی بر مجازات سلب حقوق اجتماعی برای شخصیت حقوقی روزنامه و یا مدیرمسوول آن نیست، بنابراین از نظر دادگاه موجبی برای توقیف روزنامه وجود نداشت و بادرخواست ما برای رفع توقیف از روزنامه موافقت شد.

هفته نامه تحلیلی – خبری «آسمان» درخواست خود را برای تغییر وضعیت به هیأت نظارت بر مطبوعات تسلیم کرده بود که در ۱۴ بهمن سال گذشته با این درخواست موافقت شد و این نشریه در قالب روزنامه از ۲۶ بهمن ماه انتشار شد اما هفت روز بعد به علت درج مطلبی درباره «قصاص» در شماره چهارم خود توقیف شد.

برچسب ها:

زندانیان