نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: آمار ورودی به زندان‌ها نگران‌کننده است

5-آگوست-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت که با توجه به کثرت زندانیان کشور در بحث حبس‌زدایی، نیازمند طرحی کارآمد هستیم.

به گزارش خبرگزاری پانا، سیداسماعیل خطیب با ضرورت حبس زدایی در کشور گفت: “زندان و زندانی معضلی است که این روزها رهبری بارها در خصوص این مهم تاکید داشته و دغدغه ارزشمند خودشان را در دیدارهای مختلف با مسئولان دستگاه قضایی بیان فرموده‌اند”.

وی اظهار کرد: “چنانچه با ترسیم یک برنامه مدون و بلندمدت حبس زدایی مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته، در خصوص برخی جرائم مالی غیرعمد نیز ضرورت دارد با توجه به کثرت آماری این افراد به موضوع جرم زدایی از ارتکاب برخی اعمال نیز توجه جدی داشته باشیم”.

خطیب با اشاره به گفته های رهبر در هفته قوه قضائیه سال جاری افزود: “با عنایت به معضلات متعدد خانوادگی و عواقب تلخ اجتماعی باید تاکیدات رهبر در الویت امور قرار گیرد که البته در این زمینه برای پاسخگویی به آسیب‌های نگران کننده ناشی از حبس، نیازمند تدبیری نو و طرحی کارآمد هستیم”.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: “اگرچه رشد زندانی در کشور متوقف شده است، ولی آمار ورودی به زندان‌ها نگران کننده بوده و همین جمعیت نیز خطرناک بوده و نظام اجتماعی کشور را تهدید می‌کند”.

برچسب ها:

زندانیان