نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

زندانی سیاسی کُرد پس از ١٧ سال حبس به مرخصی رفت

18-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: پس از ١٧ سال زندان با مرخصی ١۵ روزه یک زندانی سیاسی کُرد موافقت شد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ابرهیم حسین‌پور زندانی سیاسی کُرد اهل شهرستان مهاباد که در زندان رجایی شهر کرج محبوس می‌باشد، روز دوشنبه بیست و ششم اسفندماه به مرخصی رفت.

 

ابراهیم حسین‌پور ۴٣ ساله، اوایل مردادماه سال ١٣٧۵ در شهر مهاباد بازداشت و بعدها در دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی “عباس‌زاده” به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون به ١٧ سال زندان تعزیری محکوم گردید.

 

این فعال سیاسی کُرد، به مدت ١٠ سال در زندان‌های شهر مهاباد و ارومیه در بازداشت بوده و بعد از آن به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

 

ابراهیم حسین‌پور در حالی به مرخصی رفته است که وی طی مدت حکم‌اش از حق مرخصی محروم بوده و اواسط خردادماه سال ١٣٩٣ حکم وی به اتمام خواهد رسید.

 

اکنون دو زندانی سیاسی دیگر کُرد به نام‌های محمد نظری ساکن شهرستان شاهین‌دژ و عمر فقی‌پور ساکن شهرستان مهاباد که به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون به مدت ٢٠ است در بازداشت بسر می‌برند تاکنون از حق مرخصی محروم و علی‌رغم اینکه چندین بار درخواست مرخصی نمودند، تاکنون حق مرخصی به آنها داده نشده است.

 

محمد نظری ۴٣ ساله و فعال سیاسی آذری که در سال ١٣٧٣ بازداشت شده است، تاکنون چندین نامه برای “محمد یزدی، هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی” مسئولان دستگاه قضایی نوشته است و اعتراض خود را نسبت به شیوه محاکمه خود اعلام، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

زندانیان